niedziela, 11 grudnia 2016

170. PIERNICZKI - ju偶 czas by je upiec! M贸j przepis 馃尣

Hej! Wczoraj wzi臋艂am si臋 za pierniczki. Upiek艂am nawet sporo, ju偶 le偶akuj膮 i czekaj膮 do 艣wi膮t :-) Pozosta艂o mi tylko je ozdobi膰 ale to ju偶 bli偶ej Wigilii :-)

Zapraszam do przejrzenia przepisu 



Sk艂adniki:
* 800 gram m膮ki
* 4 jajka
* 5 艂y偶ek cukru kryszta艂u
* 250 dag mi臋kkiego mas艂a 
* 4 艂y偶ki p艂ynnego miodu
* 4 艂y偶eczki przyprawy do piernika (ja da艂am 3 bo tylko tyle mia艂am...)
* 2 艂y偶eczki kakao
* 2 艂y偶eczki sody


Zagniatamy na g艂adkie ciasto, dzielimy na 3 kawa艂ki 偶eby by艂o 艂atwiej rozwa艂kowa膰 :-) Wycinamy serduszka, gwiazdki, ksi臋偶yce, choinki... co kto woli i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 ' C z termoobiegiem przez 13 min. :-) mi wysz艂y prawie 3 blaszki !!!! 



Kto ju偶 upiek艂 swoje? Kto skorzysta w mojego przepisu? :D 
馃尣









32 komentarze:

  1. Przygotowania 艣wi膮teczne zaczn臋 od poniedzia艂ku. Pozdrawiam cieplutko! :)
    M贸j blog

    OdpowiedzUsu艅
  2. Mimo, 偶e mam 20 lat jeszcze nigdy nie piek艂am piernik贸w... ani sama ani z kim艣. Trzeba b臋dzie kiedy艣 nadrobi膰. :) U mnie w rodzinnym domu ta tradycja by艂a ma艂o popularna niestety i si臋 nie piek艂o pierniczk贸w. Obecnie te偶 nie bardzo cho膰 siostra ch艂opaka z swoim synem czasami w roku piekli a i na 艣wi臋ta si臋 zdarza艂o. Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://bylasobiepanda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  3. fajne :) te偶 mam zamiar piec pierniki, ale to bli偶ej 艣wi膮t ^^

    http://dalenadaily.com

    OdpowiedzUsu艅
  4. Uwielbiam takie ciasteczka :)
    Jak by艂am ma艂a to siostra mojej babci dawa艂a nam je na 艣wi臋ta :D
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  5. Oooo kocham pierniczki! A偶 nabra艂am ochoty! <3

    OdpowiedzUsu艅
  6. Smaka mi narobi艂a艣!! Moje ciasto na piernik dojrzewa jeszcze w lod贸wce ;0

    OdpowiedzUsu艅
  7. na pewno wysz艂y pysznie! <3 zjad艂abym!

    OdpowiedzUsu艅
  8. nice post and great blog,
    kisses :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsu艅
  9. Pi臋knie wygl膮daj膮 :)
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  10. Jeju jakie pyszno艣ci:D
    Nominowa艂am Tw贸j blog do LBA :) zapraszam do wzi臋cia udzia艂u w wyzwaniu:) Pytania na Moim blogu:)

    OdpowiedzUsu艅
  11. Smakowicie wygladaj膮 ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  12. u nas wypiekanie piernik贸w zalicza si臋 do jednej z przed艣wi膮tecznych tradycji :D gromadzimy si臋 wszyscy w kuchni w sobot臋 wieczorem i mamy mega ubaw :D
    a przepis mam bardzo podobny :D zawsze si臋 udaj膮 ! :D
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  13. Super! Ja si臋 w sobot臋 zabieram za pierniczki ;-)

    OdpowiedzUsu艅
  14. Ja i moja mama wkraczamy do kuchni na ostatni膮 chwil臋. Mam nadziej臋, 偶e w tym roku ze wszystkim uporamy si臋 na czas. :)
    Przepis mamy podobny, ale z tego, co kojarz臋 (nie jestem dow贸dc膮 w kuchni :D), nie dodajemy miodu. Ciekawe jak b臋d膮 smakowa艂y takie pierniczki. Ch臋tnie wypr贸buj臋. W ko艅cu smak miodu to smak 艣wi膮t i zimy w og贸le. :)

    Pozdrawiam
    Voytehovna

    OdpowiedzUsu艅
  15. ooo pierniczki <3 wygl膮daj膮 pysznie :) ! ostatnio, brak czasu nie pozwala mi niestety zosta膰 sam na sam z kuchni膮, ale ch臋tnie bym te偶 takie upiek艂a :D
    R贸wnie偶 obserwuj臋 :*

    OdpowiedzUsu艅
  16. Ja w tym roku nie piek臋 piernik贸w ;) W zesz艂ym roku upiek艂am 500 ! I w tym rou robi臋 tylko migda艂owe kruche ciastka ;)

    OdpowiedzUsu艅
  17. Ja te偶 ju偶 upiek艂am pierniczki teraz tylko zosta艂o udekorowa膰 :)
    M贸j blog - Klik

    OdpowiedzUsu艅
  18. Ja po niedzieli bior臋 si臋 za pierniczki ich dekorowanie:)

    OdpowiedzUsu艅
  19. Moje te偶 ju偶 sobie mi臋kn膮 i czekaj膮 na 艣wi臋ta:).

    OdpowiedzUsu艅

Dzi臋kuj臋 za ka偶dy pozostawiony komentarz! Ten pozytywny jak i z kulturaln膮 krytyk膮!

Masz pytania - odpowiadam w komentarzach :-) Masz wiadomo艣膰 prywatn膮 - pisz na e-mail :-)

Dzi臋kuj臋 za wizyt臋, zosta艅 na d艂u偶ej :-)